tisdag 25 februari 2014

Tisdag och lite melloprat


{ På köksbänken just nu }



Tisdagen är här och jag sitter och lyssnar igenom alla mellolåtar. Har ni fått någon favorit? Fick tidigare ikväll ett mess av min kära vän som löd, "Aleo låten e asbra !" Där satt man som ett frågetecken och fattade nada och var helt övertygad om att Hon Måste Ha Skickat Fel ! Till dess att jag la ihop ett och ett och hajade till på att hon såklart syftar på MELLO. In fort som attan på Spotify och klickade mig fram till Aleo av Mahan Moin. Jäklarns vilken fartig låt! Jag som till och med kikade på första delfinalen när hon var med, men denna låt gick mig helt förbi. Det är en riktig orientalisk men ändå fartig gobit, skulle passa utmärkt på Eurovision ju.
 
Men ibland behöver man ju höra en låt några gånger innan man hajar till. Tror hur som helst att denna tillsammans med Panetoz - Efter Solsken kommer bli ena riktiga sommarplågare. Älskar låtar som man inte riktigt kan sitta still till. Så vill ni shakea? Då har ni här mina två hetaste danslåtar just nu ;)
 
 





Hoppas att ni har haft en finfin start på den nya veckan. Nu är ju våren på väg mina vänner. Hur härligt är det inte på en skala? Visst, det är lite småkyligt fortfarande men bara och torra gator, det är hur najs som helst. Bara längtar att få slänga på mig ett par nya converse som får bli sådär torr-dammiga av vinterns grus som fortfarande ligger kvar på backen.
 
Kommer dock vara lite småförsiktig med just conversen. Min ivrighet resulterade ju förra våren i en bruten fotled. Aotch! Så kan det bli när man väljer att endast se barmark och ignorera de snöfläckar som faktiskt ligger kvar på vissa håll. Så vi längtar, men väntar liite till. Man vill ju vara på den säkra sidan, eller hur ni?
 
 
KRAM

Inga kommentarer: