lördag 25 januari 2014

Möbler, möbler och möbler


 
Hyllan på plats hos familjen. Som ni ser är det lika hylla som jag har beställt. (Bjuder på bilden då det är jag som har knäppt den). Ja, vi köper allt lika jag och mamma, så kan det vara ;) Den stilrena formen tilltalar mig skarpt. Har du beställt ett soffbord i samma modell. Det blir såklart lägre och lite större bordsskiva. Den enkla formen har ju funnits ett tag men jag har inte hittat någonstans där det finns helvita bord. Så jag tror att detta kommer bli tjusigt. Vitt funkar ju alltid.
 
 
 
 
 
Lördag idag då.
 
Hoppas ni mår fint. Här är det en riktig myslördag. Jag har bäddat rent i sängen och slängt i mina julklappar i form av fluff-fluff-täcken. Ska bli riktigt gosigt att krypa ner ikväll. Det finns inte mycket som slår en renbäddad säng. Håller även på att sälja av massa möbler här hemma. Ni som följer mammas blogg och insta har kanske sett att det har varit mycket försäljning här ett tag. Och som det ser ut har jag bara ett linneskåp kvar som ska få flytta, sen finns det plats att fylla på med nytt igen. Känner att jag har ledsnat lite på mina äldre och rejälare möbler - man är ju knasig - men nu vill jag har in lite mer moderna, nätta och stilrena möbler.
 
Men nytt behöver inte alltid betyda nytt. Faktum är att jag är ganska bra på att köpa nya möbler fast begagnat. Det ligger väl i mina gener från mami. Hur bra är inte alla köp- och säljsidor på Facebook, blocket, tradera mm? Igår köpte jag en schäslong, till mitt förövrigt stora vardagsrum, på en sådan sida. Huur bra som helst. Tyvärr var det inte rätt färg på klädseln men det löser man enkelt med en trip till någon storstad. Förändring behöver inte alltid kosta mer - speciellt om man är lika bra på att sälja som man är på att köpa ;)
 
 
Snart kommer en liten familj och hämtar mitt hallskåp!
 
Må så gott.
KRAM

Inga kommentarer: