lördag 14 september 2013

Handla på hemmaplan - Go OneBuying !


{ Soffa och satsbord Svenska Hem, matta Rusta, kuddar och plädar i soffan och kuddar i orange box inkl. box Åhléns, lykta och Buddha-huvuden Toras Bodar, sittkuddar Riwahl, pumpor Asplunds blomsterhandel och themuggar med fat Fröken Röd }



God morgon alla lördagsfirare.
 
Uppe med tuppen. Eller? Ja, som ni förstår måste det innebär att jag har saker på G. En sjusovare som mig stiger inte upp för tidigt på lördag om man inte måste. Finns det något bättre än softa lördagsmorgnar? Hur som helst, idag är det UpTown som hägrar - blir en heldag med vännerna.
 


Jag kör på stort och bjuder på första delen av höstreportaget i en av våra lokaltidningar. Jag gillar verkligen idéen av att lyfta fram det som finns på hemmaplan. Nog för att vi i Enköping bor i Sverige Närmaste Stad, men bara för att man har nära till annat behöver det inte innebär att man har tokbra grejer närmare än närmast. Eller hur ni?!



{ Man kan faktiskt hitta mer än man tror på hemmaplan - om vi inte hade gått på insporunda hade vi aldrig vetat att det bl.a. finns Marrakechlyktor i vår lilla stad. Och pumpor, enkel och fin dekoration och dessutom extremt hållbart om man jämför med snittblommor }


 
Ni som har kikat lite på mitt hem ser ju att allt inte passar som handen hemma hos mig. Och det kan faktiskt vara en liten utmaning att tänka outside the box och inte bara spana in det man själv skulle ha valt till sitt hem. Men bara för att man inte själv är så färgstark i inredningen behöver det ju inte innebära att man inte gillar det eller att man inte tycker att det är fint. Det kan ju bara vara så att man själv trivs med en viss stil eller färgkombination hemma men trots det tycker att någon annans val och kombinationer är stilfulla och inspirerande. Svårt att förklara men jag tror att ni känner igen er. Ni vet, ibland kan man ju komma hem till någon och bli helt tokinspirerad och tycka att allt är suuuperfint även om man själv inte skulle kunna ha det så bara för att det inte skulle passa in i just mitt hem. Och det är någonting som jag ofta har funderat på och tycker är viktigt att lyfta. För det händer ju att man får höra saker i stil med "nej, dig vågar man ju inte bjuda hem, du kommer skratta och tycka att jag har jättefult" så, listen up nu, big No No. Så är det inte alls. Jag, och säkert många med mig, diggar de flesta möjliga stilar och tycker att det är kul att se allas olika val även om man själv håller en viss typ av inredning liiite varmare om hjärtat.
 
Ha en superfin lördag.
Kram Amanda
 
Bilder publicerande i veckans upplaga av Ena-Håbo Tidningen.

1 kommentar:

Lena - gott för själen sa...

Jag är också uppe med tuppen. Jag och syrran ska ta mamma på hemlig resa heeela helgen.

Reportaget var såå fint. Ni måste ha lagt ner hur mycket tid som helst!

Kram Lena